office@ultravision.ro +4021 3132636

De ce trebuie sa tii cont in realizarea graficii pentru panourile outdoor

Plecand de la sintagma lui Fred R. Barnard : ,, O imagine valoreaza cat o mie de cuvinte ‘’ , putem spune ca in realizarea layout-urilor de outdoor trebuie sa fim moderati cu textele si sa folosim cat mai multa culoare sau imagini. Panourile outdoor sunt amplasate la distante variabile fata de axului drumului pe care circula audienta, la care se adauga si dimensiunile variabile ale acestora, dimensiune care poate fi un avantaj sau un dezavantaj, in cazul in care este prea mica in raport cu distanta fata de drum.

Ca atare, daca dorim sa promovam un produs, va trebui sa ne centram pe imaginea produsului care trebuie sa fie cat mai mare si mai vizibila, astfel incat sa atraga atentia, langa care punem un copy indraznet, care sa sugereze ceea ce dorim sa transmitem.

Daca dorim sa promovam un serviciu, ne putem folosi de imagini sau de text, dar un text cat mai simplu si mai sugestiv, pentru ca nu putem face o descriere de 1000 de cuvinte pe un panou publicitar, deoarece va fi invizibil si nu va citi nimeni un text foarte mare, mai ales cand audienta noastra este formata preponderent din soferi sau pasageri care se misca cu o medie de 50km/h. Daca dorim sa promovam un brand, scoatem in evidenta numele brandului, la o dimensiune cat mai mare, astfel incat sa fie cat mai vizibil.

Peste toate cele de mai sus, sunt situatiile speciale, cand comunici pe outdoor, la fel ca si concurentii tai si vrei un plus de vizibilitate. In acest caz, trebuie sa ne gandim la un poster special, care sa aiba o executie ‘’out of the box’’ , sa contina un element 3D care sa iasa din limitele panoului si care sa atraga privirile audientei.

Culorile pe care le alegem pentru layout-urile outdoor, trebuie sa fie cat mai vizibile si echilibrate, uneori tipatoare. Nu trebuie sa alegem culori terne, sterse sau care se confunda usor cu mediul ambient, pentru ca nu vom inregistra un grad sporit de vizibilitate care sa conduca la rezultatele dorite.

In concluzie, pentru o campanie outdoor reusita, trebuie sa mergem pana intr-acolo incat sa testam layout-ul, afisandu-l pe un panou pe care ne gandim sa-l folosim in campanie, pentru a analiza dimensiunea textelor, fonturile, culorile, imaginile, sa vedem daca e totul ok.